Rozpis závodu 2. ročník

Právě teď je 20.08.2018 07:26:37
Rozpis závodu 2. ročník Tisk Email

Jak se změnila krajina za 100 let? Dokážete se zorientovat ve skutečně generalizované mapě? Pokud máte odvahu, přijďte si vyzkoušet, jak mohl vypadat orienťák před první světovou válkou. Pokud máte ještě větší odvahu a již jste se zúčastnili předchozího ročníku, přijďte si vyzkoušet, jestli dokážete přežít i nový ročník. Zveme Vás na již druhý jubilejní ročník závodu Ztrať se!

Datum: 4.2.2012
Místo: Libečov, okres Beroun

Shromaždiště: Libečov, u dětského hřiště (50°1'35.820"N, 14°5'52.073"E)
Parkování: slepé ulice ve vesnici, buďte ohleduplní k místním

Občerstvení: u benzinové stanice na silnici 118 je malá hospoda

Veřejná doprava:

Praha,Nové Butovice , odjezd 10:00, Autobus 210019 118 Sobota Neděle a státem uznaný svátek (Jízdní řád v PDF)

Beroun,aut.st. MHD, příjezd 10:23, odjezd 10:30, Autobus 210072 16 Sobota Neděle a státem uznaný svátek (Jízdní řád v PDF)

Libečov,u mostu, příjezd 10:45

Celkový čas 45 min, vzdálenost 33 km, cena 50 Kč / 48 Kč (zákaznické jízdné)

Zpátky autobusem směr Beroun nebo Unhošť, jde o hlavní silnici mezi oběma městy. Z nich pak přestupem do Prahy. Odjezdy 12:43, 14:43, 15:38, 16:44, 17:38, 18:44, 19:37 (zjistěte si směr).

Misto

Charakter závodu: individuální zkrácený HROB na 100 let staré turistické mapě, závod není vhodný pro děti do 12 let bez doprovodu rodičů. Vzhledem k odlišnému prostoru budou moci závodníci použít oproti předchozímu ročníku podstatně méně silnic.

Prezentace: 10:00 - 11:00
Start: hromadný po vlnách, čekáme na příjezd autobusu

Přihlášky: shellow(at)seznam.cz do 2.2.2011. Na místě v omezeném počtu za zvýšené startovné.

Mapa:

Šrafová speciálka Podrobná mapa okolí Pražského, Vojenský zeměpisný ústav ve Vídni a Obec Pražská dle Klubu českých turistů, 1912. Z původního měřítka 1:75.000 byla mapa zvětšena pro lepší čitelnost do měřítka 1:33.333. Výchozí mapa je černobílá se zelenou barvou pro vyznačení lesů a barevně zvýrazněnými významnými silnicemi. Mapa je oproti minulému ročníku dost odlišná.

Vzhledem ke stáří mapy je třeba upozornit na některé menší neakutálnosti. Ačkoliv poloha obcí zůstala nezměněná, změnil se charakter a někdy i trasa některých silnic. Kopce a údolí odpovídají bez problémů, stejně jako azimuty, takže případně použité cesty doporučujeme konfrontovat s azimuty.

Mapa má vždycky pravdu! Důvěřujte svým smyslům.

Terén:

Kopcovitý s velkým převýšením, k dispozici je velké množství cest. Ke kontrolám nemusí nutně vést cesty, a pokud vedou, tak nemusí být nutně zakresleny v mapě. Prosíme o zvýšenou opatrnost ve svazích, pokud bude sníh, tak to může klouzat. Pozor při případném pohybu po silnici, auta jsou obvykle větší. Překonávání Vltavy a Sázavy mimo existující mosty je přísně zakázáno, ale vzhledem k tomu, že obě řeky jsou až za 6km vzdálenou Berounkou, nepředpokládáme, že by se někdo z účastníků dopustil až tak velkého kufru. Berounku mohou závodníci překonávat jak chtějí, ale pouze na vlastní nebezpečí. Prosíme o opatrnost a chladnou hlavu při odběhu z bonusové kontroly.

Prosíme nepřebíhejte osázené paseky a v žádném případě nevstupujte do výběhů s koňmi.

Tratě:

  • kategorie A - prestižní, mapově zajímavá, délka 18 km
  • kategorie B - zredukované převýšení, mapově zajímavá, délka 15 km
  • kategorie C - fyzicky nenáročná, mapově zajímavá, délka 11,5 km
  • kategorie D - velmi lehká s minimálním převýšením, vhodná pro začátečníky, délka 9,5 km

Kategorie C odpovída fyzickou náročnosti kategorii C loňského ročníku. Kategorii D doporučujeme pouze pro závodníky ročníku 1912 a starší.

V mapě je navíc zakreslena nepovinná bonusová kontrola, která prodlužuje libovolnou z tratí o dodatečné kilometry. Závodníci, kteří navštíví bonusovou kontrolu budou v celkových výsledcích hodnoceni na začátku své kategorie. Rozhodnout o návštěvě bonusové kontroly je možno kdykoliv v průběhu závodu. Stavitel bude potěšen, pokud bonusovou kontrolu navštíví co nejvíce závodníků, když už se tam s ní bude plahočit. Kolik borců kromě Hynka Urbana (SZRSAVSD) si troufne tuto bonusovou kontrolu navštívit?

Příští ročníky se budou konat jako memoriály těchto borců:)))

Ceny:

Nejlepší v každé kategorii získají putovní pohár. Za tři po sobě následující vítězství ve stejné kategorii zůstává pohár trvale ve vlastnictví vítěze. Poháry budou předány dle dohody na následujícím závodě PZL.

Borec, který dosáhne na nejdelší trati nejrychlejšího času, získá 4 půllitrové plechovky Staropramen na doplnění chybějících minerálů.  V případě prvenství nezletilé osoby bude v záloze připravena chutná čokoládová odměna.

Všichni starší 18 let, kteří navštíví bonusovou kontrolu, mohou být motivováni odměnou alkoholického charakteru čekající pro jejich zahřátí v cíli.

kontrolaPřevýšení:

Převýšení je hodné charakteru závodu typu HROB, ale odměnou budou krásná navštívená místa.


Časový limit: 240 minut


Kontroly: na kontrolách bude barevná voskovka, kontrola je označena žlutozeleným štítkem s číslem, pro zvýraznění jsou použity oranžové a zelené nepromokavé provázky. Pro případ ztráty kontroly doporučujeme místo kontroly vyfotit.

Značení průchodu: do papírového průkazu barevnými voskovkami

Startovné: 30 Kč pro přihlášené předem, na místě 40 Kč. Platba v hotovosti při prezentaci.

Doporučená obuv: pro pohyb v terénu

Upozornění:

Jako nutnost doporučujeme vzít si s sebou buzolu a mobilní telefon pro případ nouze. Dále doporučujeme vzít si nějaké peníze pro případné občerstvení na trati, vhodé je i nějaké drobné občerstvení na trať. Pokud se ztratíte bez mobilního telefonu, tak Vám bez záruky slibujeme možnost nalezení při příštím ročníku.

Stavitel prosí všechny navrátivší se závodníky o minimalizaci verbálního i fyzického násilí... O:-). Letos to bude jiné.

Žádost:

Po skončení závodu prosíme o zanechání Vašich (jistě veskrze pozitivních) zážitků a komentářů v sekci vzkazů, abychom věděli, zda máme zorganizovat další ročníky a případně upravit náročnost závodu.

Na hledání všech ztracených se těší shellma a pakůň:)