Právě teď je 21.09.2017 22:52:24
3. ročník - Ztrať se! Lužná u Rakovníka 2013

Vyhodnocení závodu a výsledky

Chtěli bychom poděkovat všem 74 účastníkům 3. ročníku našeho závodu a jsme rádi, že inovace v podobě výraznějšího označení kontrol v terénu a zpřesnění popisů kontrol pro lepší dohledání se dočkaly kladného ohlasu. Podle našeho názoru je pro tento ročník zvolené měřítko 1:40 000 optimální vzhledem k čitelnosti mapy, množství informací, velikosti prostoru a charakteru závodu. V letošním roce nás docela zaskočila velká nepřesnost mapy z roku 1883 oproti mapám o 30 let mladším. Jak jste například měli možnost si všimnout v okolí kontroly číslo 33, mapař špatně odhadnul některé úhly cest, protože skutečná poloha kontroly byla na vrcholu kopce. Úplně extrémní odlišnost mapy od reality je pak v blízkosti kóty 488 m severně od Louštína. Dlouhé bílé čáry kreslené jako cesty představují lesní průseky, které byly v lesním hospodářství dříve používány smysluplněji než jsme zvyklí v současnosti. Proto tehdy představovaly velmi výrazný orientační prvek. Zajímavé je to například na kontrole číslo 32, kde se poloha těchto průseků zachovala až do současnosti a jsou rovněž znázorněny i v mapách Turistický atlas ČR 1:50 000 a TOPO Czech Pro 2010 1:10 000, které používáme jako současnou referenci. Kromě umístění kontroly 33 a božích muk u kontroly číslo 35 na Vás žádný jiný extra vypečený špek letos nečekal, takže se Vám to pokusíme v příštím roce vynahradit :)

Doufáme, že se Vám závody jako celek líbily a že i v příštím roce naleznete chuť, čas a odvahu čelit nástrahám, které na Vás s asistencí uplynulých desetiletí opět připravíme v plánovaném 4. ročníku závodu Ztrať se!

Jedna věc se nám ale nelíbila a jsme rádi, že nakonec doufáme všechno dobře dopadlo. Jak jsme uváděli v rozpisu, železniční tratě měli závodníci překonávat na mostech a přehledných kříženích se silnicemi a polními a lesními cestami.  Samozřejmě není problém s tratí muzejní Kolešovické železnice, kde až do jara není žádný provoz.

V žádném případě jsme ale nepředpokládali, že by byl někdo schopen běžet po hlavní trati od Kladna, kde i z jízdního řádu je patrné, že tato je velmi frekventovaná. Incident, kdy zhruba 20 závodníků podle informací strojvedoucího vlaku od Kladna se vyřítilo v nepřehledném úseku v zatáčce proti jedoucímu vlaku, mohl kromě nepříjemností se zaměstnanci Správy železniční cesty a Českých drah opravdu skončit neštěstím. Dále byly stížnosti, že závodníci hromadně běhali v kolejišti v areálu železniční stanice. Toto mohlo způsobit i další nepříjemnosti s Policií ČR, která byla o těchto problémech kvůli tomuto incidentu informována.

Tratě byly koncipovány tak, aby závodníci po trati neběhali a pro překonání úseku traťového esíčka objevili červenou turistickou značku křižující tento úsek v okolí Merklovky. Kromě toho, že běhání po trati je přestupek, je to opravdu nebezpečné a nezodpovědné!!!

Chtěli bychom poděkovat Hynkovi, který se sice závodu nemohl v sobotu zúčastnit, ale zajistil sběr kontrol. Rovněž bychom Vás rádi požádali o zprostředkování Vašich zážitků a připomínek v sekci vzkazů.

Těšíme se s Vámi zase za rok

shellma + pakůň + shellmátko

Filtr na titulek     Počet zobrazených 
Číslo Titulek článku Zobrazení
1 Popisy kontrol 3. ročník 1016
2 Mapy závodu - 3. ročník 2109
3 Kategorie C - 3. ročník 2198
4 Kategorie B - 3. ročník 2369
5 Kategorie A - 3.ročník 2514
6 Rozpis závodu 3. ročník 24435
7 Přihlášení 3. ročník 3160