Právě teď je 19.11.2018 19:56:31
Vzkazník
Titulek:
Jméno:
Zpráva:
Bezpečnostní kód: Kontrolní obrázekZnovu načíst kontrolní obrázek
   
 

Michal: Michal: Super

Ahoj,

díky za super závod a také za poznatek, že když se posbírá pár čárových kódů, tak se z toho dá vytvořit docela pěkná mapička. Chvíli mi trvalo, než jsme se seznámili, ale pak už se běželo parádně. Těším se na příští ročník.

 

Pondělí, 24 Únor 2014

Jaromír: Připomínky

Pro příští ročníky bych doporučoval extra bonusovku pro béčko - někde uprostřed nebo aspoň ne tak daleko. Pro áčka by to mohla být normální kontrola.

Ve výsledcích bych u disklých rád viděl čas (v závorce), eventuálně které kontroly chybí.

Pondělí, 24 Únor 2014

Zdeněk Přeček: Prý trochu lehčí HROB. Chá-chá.

Tak tohle byl jednoznačně nejbrutálnější zážitek celé mé dosavadní orienťácké kariéry.
Až na 5. kontrolu jsem se cítil v pohodě, užíval jsem si běh i výhledy a i mezičas na 35 nebyl špatný (něco přes dvě hodiny), tak jsem se rozhodl, že bonusovku dám.
Při postupu na ni jsem ale spotřeboval veškerý proviant, což se později ukázalo jako tragická chyba.
Z bonusovky na 6. kontrolu to bylo z kopečka až na to stoupání od Vinařic a byl jsem tam v čase 3:45, takže stále ještě OK
Na postupu z 6 na 7 ale nastala krize a zásoby žádné. Krize byla taková, že kousek pod 7 jsem normálně padl jak šraňky a možná i na chvíli usnul (GPSka ukázala, že asi 10 minut).
Když jsem se zvedl, objevil jsem vrcholovou cestu a ze samé radosti uháněl po ní.
Když jsem doběhl na vrchol a kontrolu nenašel, začal jsem zkoumat mapu a došlo mi, že jsem na kótě 449, což mi potvrdil Jéňa, který šel právě kolem a kterého jsem předtím naposledy viděl u kontroly 33.
Došel jsem si tedy pro 37 ten kilometr zpátky. Běžet už se moc nedalo, ale o to líp jsem (zatím) mohl mapovat.
Postupy na 38 a 39 jsem šel téměř rovně, takže přesně, na 41 mě ale překvapila ta zrádná rokle, kterou jsem nakonec přelézal dvakrát.
Možná, že by šla oběhnout zprava, ale z mapy jsem to nevyčetl.
Od křižovatky silnic pod 41 krles nahoru a už začala padat tma. Naštěstí kontrola byla ještě vidět.
Při seběhu od 41 jsem ještě narazil na chatovou osadu, což mě znova trochu zdrželo, musel jsem se vrátit nahoru a ploty obejít zprava.
Pak už to bylo do cíle jasné.

Výsledek: naběháno a našlapáno  37km, výsledný čas 430:29 (7h 10m 29s), nastoupáno 1165m.
Mapa s postupy z GPS: "http://precek.cz/ob/gps/zp140222.jpg".
Nebo třeba s analýzou rychosti a vývoje tepové frekvence zde: "http://connect.garmin.com/activity/449725954".

Děkuji moc oběma pořadatelům, za intenzívní zážitek a už teď se těším na příští "Ztrať se!".
Můj obdiv patří zéjména shellmě, za to že s pakoňátkem a shellmátkem dokázala postavit a přesně umístit všechny kontroly.

20140223.1100

Neděle, 23 Únor 2014

shellma: Vzkaz od Pavly

--------------
Musím uznat, že Český kras občas stojí za oběhnutí :)

 GPS nemám, kilometrů naběháno spousta, časový limit těsně splněn, nalezeno vše, počasí luxusní ...  :)

Dík, těším se zas za rok, Pavla

Sobota, 22 Únor 2014

Hynek co Seskočil z rudé skály a vyrazil...: Soudruhu učiteli já zapomněl

Na průmyslovce v Kutné Hoře nás elektrotechniku učil Kačer. Né tedy Donald, ale jeho mluva tomu odpovídala. Učitel Kačer měl smysl pro humor, ale jakmile někdo zapomněl domací úkol, byl pes. Na omluvu: "Soudruhu učiteli, já zapomněl..", reagoval vždy stejně: "Chlape, víte co by se stalo závorářce, kdyby zapomněla ?! Nevíte, že jo! Vzpomínala by na to 7 let v nápravném zařízení". Dotyčný student pak odcházel z náloží dalších příkladů, jimiž strávil celé odpoledne. Přístě většinou "nezapomněl".

A co z toho jako vyplývá ? Až mě vyhoděj z práce a budu si hledat jiné zaměstnání, k ajzlboňákum stahovat šraňky nepůjdu. 7 let byste totiž na Ztraťse museli sbírat bonusovu kontrolu beze mě. Mňo, je pravda, že občas ji sbírate i teď ;-) . Zapomínám na ni 1x, maximálně 2x za 100let :-) Shelmo, Pakoni a drobotino: Velké DÍKY! Parádní proběh v úchvatné krajince. Jen bych se přimlouval za ty, co evidentně šli na bonusovku a nedohledali ji, aby jim je Jury uznala. Musel bych se propadnout hanbou, kdybych byl na výsledovce před nimi. Log z GPS: (29 100m, nastoupáno 1100m): http://jasondrson.rajce.idnes.cz/PZL_OB_Mapy#20140222PZLZtratse.jpg

Sobota, 22 Únor 2014

Burák: Díky

Díky za pěkný závod. Pěkná místa, pěkné výhledy, počasí přálo.

Cool

Sobota, 22 Únor 2014

Vít Kaufman: Závod vyhodnocení

Ahoj předem Vám všem moc děkuji bylo to krásný (můj první orienťák), takže jste mě nažhavili na další akce. S poměrně velikým zklamáním jsem zjistil, že jsem tu bonusovou kontrolu nenašel a to z toho důvodu, že jsem byl na Bacínu a ne na Mramoru, tudíž mé prvé místo náleží někomu jinému. Jinak ještě Vám všem moc děkujï a snad se ještě potkáme na nějakých akcích.

 

Sobota, 22 Únor 2014

Lenour: Diky

Diky za zavod, byla to nadhera!!!

Sobota, 22 Únor 2014

Martin Fučík: Pěkný sobotní výlet

Díky za přijemnou sobotní náplň, už dlouho jsem se s mapou takhle parádně neproběhl, počasí přálo a trať nebyla záludná.

Po startu to borci vpředu napálili ukrutným tempem, toho jsem se neučastnil s vědomím, že do cíle je ceta daleká a že závod se bude rozhodovat někde jinde. Cestou na 31 jsem možná i já přispěl k poplachu ve vektrovně, kdy jsem přes železniční přejezd poblíž tunelu přebíhal tam a zpět, nevěda, zda je kontrola ze severní či jižní strany portálu. Potom jsem jen při postupu na 37 slyšel evidentně naléhavé houkání vlaku.

Při dohledávání 33 jsem ztratil opravdu hodně času, když jsem předpokládál, že křižovatka průseku a cesty na mapě je ve skutečnosti dnešní rozcestí. Teprve po drahné chvíli mi došlo, že kótu musím hledat nalevo od průseku.

Postup na 34 jsem si ulehčil červenou turistickou značkou, 40 a 36 byly neskutečně dlouhý přespoláky, kde ve zmrzlé oranici nohy opravdu trpěly. Proto jsem na 38 zvolil běh po trati, podle zkorodovaných kolejnic jsem usoudil, že zde nic nehrozí a vlak tudy už dlouho neprojel. Cestou na bonus mě ještě překvapil rybník, po kterém v mapě nebylo ani vidu.

Tak ještě jednou díky za fajn organizaci a doufám příští rok se konečně ztratím.

Středa, 16 Leden 2013

Honza Kabat: Hodnoceni

Chtěl  bych tímto poděkovat za podařený závod.

Mapa byla letos určitě lepší než v předcházejících dvou letech a i značení kontrol bylo dostatečně výrazné.

Na trati jsem měl dva výraznější problémy. Za prvé s nalezením kontroly č. 32, protože jsem se mylně domníval, že průseky nakreslené v mapě zhruba odpovídají dnešním cestám, což jak vyplývá z komentáře pořadatelů, není vůbec pravda. Takže jsem si hezky zakufroval,  a nebýt toho, že mi jeden z probíhajících borců poradil, jsem tam dodnes.

Druhý výraznější problém jsem měl s překonáním potoka u kontroly č. 40. Protože skok daleký není moje parádní disciplína, vydal jsem se hledat brod. V okolí se však žádný nenacházel a tak mi nezbylo, než se pokusit překonat dravý tok za pomocí klacků naházených do vody a dlouhého bidla. Směrem ke kontrole se vše vyvedlo, ale při zpáteční cestě klacky nevydržely a já se po lýtka zanořil do vody, takže mi lehce ztěžkly nohy.

Chtěl bych zdůraznit, že kromě jednoho borce z čela závodu, jsem neviděl nikoho běžet po železniční trati. Musím se přiznat, že první co mě napadlo při pohledu na mapu bylo, že bude jednoznačně nejlepší vzít to po trati, ale po chvíli mi došlo, že by se to asi nemělo.

Zážitky byly dostatečně silné, jak už je ostatně na těchto závodech zvykem, takže se těším, že najdete dostatek času a chuti uspořádat další ročník.

HonzaK

Úterý, 15 Leden 2013

Fíša - Noční můra: Postupy

Ahoj všem,

postupy dvou Varských borců jsem umístil sem nad historickou a přepínací současnou mapu:

http://play-map.com/event.php?id=22

Kdo tam budete chtít pridat svůj postup, pošlete prosím GPX na mury(a)apolo.cz

Fisa

http://mury.apolo.cz

Pondělí, 14 Leden 2013

Aleš: Poděkování

Ještě jednou díky za fajnovej závod :-) Musim taky pochválit označení kontrol, to se hledalo samo:) Zase se budu těšit na další ročník.

Shrnul bych svoje dojmy ze závodu. Na obhajobu jsem letos vzhledem k problémy s kolenem a hlavně k sosákovi ve startovce nepomýšlel, ale užít jsem si to teda chtěl. Cestou na jedničku jsem zapadl solidně hned do první bažiny, která vyoadala zasněženě a nenápadně, obě nohy jsem ale měl hned od začátku od bahna až nad kotníky... Pak jsem se i já nechal zlákat těma kolejema, ikdyž jen na asi 100 metrů. Prostě jsem si to neuvědomil, že bych to neměl dělat. Byl to ale rovný a přehledný úsek. Na 31ce jsem byk tedy s čelem závodu. Na postupu jsme se ale dost rozdělili a 37ku jsem už razil sám. Když jsem přiběh do rajónu 33ky bylo mi sice hned jasný, že mám hledat kótu a že ty cesty jsou jinak, ale to nic nezměnilo na tom, že jsme ji tam ve čtyřech hledali všude možně a už to chtěli po asi deseti minutách vzdát.. Nakonec ale byla objevena. Další lesní postupy byly super, to se to vždycky hezky rozdělilo a každej si šel svoje.. Když jsem pak v dálce uviděl ten kostel a sosáka jak se k němu blíží, byl to solidní přespolák.. Jak kilometry přibejvaly, síly ubejvaly..Sosák se nenávratně vzdálil a tak jsem bojoval s nástrahy tratě s Ondrou Kazdou. Do kopce už mi to nešlo a tak se mi Ondra trošku vzdálil. Na 39ce mě ale překvapil a po oražení zatočil vlevo směrem ke startu.. Od té doby už to byl jen můj boj s bonusem:) Dost mě překvapila ta přehrada... Oběh jsem ji ale zprava a stoupání na kontrolu se nakonec ukázalo celkem snesitelný. Když jsem na zpáteční cestě uviděl ceduli železniční muzeum 5 km, řikal jsem si, že to ještě bude špatný.. Takyže bylo. Panelový chodník jsem jako zkratku odhalil a nějak se tedy do cíle dobelhal. Původně jsem chtěl jít podél potoka, ale na mapování už prostě nebyl morál...

Ještě jednou děkuji.. Bylo to super..

Pondělí, 14 Leden 2013

Řadovci:: UŽASNÉ

Díky za krásně strávený den. Počasí bylo úžasné a jemný poprašek sněhu nám nabízel hru na stopování. Kolik lidí před námi již uhnulo z cesty, kolik ne atd.

 

  Kontrolu 37 jsme takto vystopovali na výbornou. Na cestě k první kontrole nás zastavil  vyjevený mladík (obsluha u závor), který nechápal, proč lidi běží po kolejích. Poté se rozhovořil, že to musel nahlásit na policii a na ústředí, aby chránil i sebe.  V tu chvíli jsem si uvědomila, jakou zodpovědnost na sebe bere David s Markétou.  Proč některé z Vás nutí ctižádostivost a počet bodů riskovat nejen svůj život, ale ještě i druhých?

 

 Největší záludnost nás čekala u poslední kontroly, kde nebyla ani boží muka ani Sládkův kříž, ale pojmenování sedělo a kontrola taky. Poznali jsme novou oblast na kolo a v létě se chceme sem určitě vrátit.  Ríša, Jarka a Lucka P.S. Posílám také fotografie, které jsem nafotila.

 

http://koldoslav.rajce.idnes.cz/ztrat_se_2

Pondělí, 14 Leden 2013

Laco: Zlatá osmdesátá

"Jak že je stará ta mapa?" třeští na mě oči kolega v práci, když jsem se mu zmínil, co hodlám dělat v sobotu.

"Sto třicet," odpovídám bez hnutí brvou. Kouká na mě s nelíčeným obdivem.

Mám mu snad vykládat, že od té doby, co jsem já - vlastně pořád ještě orienťácký začátečník - odeslal přihlášku na proslulý závod "Ztrať se!", tak že hrůzou nejím, nespím, chřadnu, a když už náhodou na pět minut usnu, pronásledují mě divoké sny, kterak bloudím s c. k. historickou mapou v temném lese a skryté kontroly se mi zlomyslně chechtají v hustnících? To tak.

Ale nakonec to bylo super. Já, z MTBO navyklý na pohyb takřka výhradně po cestách, jsem najednou objevil kouzlo azimutů, navíc mi s tím v krásném zimním počasí celou dobu pomáhalo slunce. Čelo mi sice záhy uteklo (zdůrazňuji, že MY v béčku jsme běželi disciplinovaně lesem, nikoli po trati), :-) ale na louštínské vyhlídce jsme se najednou s Honzou Kabátem zase seběhli - dvaatřicítku totiž předtím hledal o kus jinde, kdežto já na ni na oné "křižovatce průseků" natrefil skoro hned, i když pravda, poněkud intuitivně.

Pobavilo mě taky takřka beamonovské překonávání potoka na 40 (skok daleký mi nikdy moc nešel, ale nakonec se to kupodivu povedlo suchou nohou, jen trochu zablácenou) i ta boží muka na 35, kdy jsme zase s Tomášem Vaníčkem marně koukali ze silnice doprava doleva až k mostu přes trať a teprve při vysvětlení místních, že se tam tomu za námi říká Sládkův kříž, mi to ráčilo docvaknout.

No, bonusovku jsem ani nezkusil, což mě docela mrzelo, jednak z úcty ke staviteli trati, jednak ze vzteku nad vlastní pohodlností. Ale přece jen, už jsem měl v nohou dvacet kiláků, což je na mě číslo poměrně nevídané (vlastně taky rekord, jako u Jakuba Řady), proto se skláním jak před áčkaři, tak před těmi, co nebyli po zdolání základní trati B tak líní a zdřevěnělí jako já.

A stejně jako před týdnem na Kozlovi jsem se i tady vrátil do 80. let (dvacátého století, podotýkám). V Popovicích proto, že mě po závodě bolela lýtka skoro úplně stejně jako po premiéře na Velké kunratické (1988), no a tady proto, že jsme jen kousek nad Krušovice tehdy jezdili na chmel. Takže když se při postupu na čtyřicítku vylouply panoramatické výhledy na sever, toužebně jsem koukal, zda nespatřím známé chmelnice, hospůdky, kounovská stavení nebo třeba malebnou zříceninu tajemného hradu Pravda. Jenže Honza to přede mnou hnal jak vzteklej, pak jsme seběhli dolů z kopce a už nebylo vidět nic.

Ale i tak jsem si to moc užil. Ještě jednou díky.

Laco

Pondělí, 14 Leden 2013

Hynek: postupy

Postupy zde:

http://jasondrson.rajce.idnes.cz/PZL_OB_Mapy/#2013_01_13_PZL_Ztrat_se_00.jpg

Neděle, 13 Leden 2013

Hynek: Béčkové kontroly jsou pro Béčka

Pár jedinců si tady na fóru stěžuje, že se neztratili a tím zklamali principy této taškařice.  

Nemám rád zklamané organizátory a tak jsem se v neděli ztratil alespoň při sběru kontrol. Kontroly na okruhy A i s bonusovkou jsem dal až na nějaké vyjímky při dohledávkách bez větších komplikací. Horší je to bylo se sólo terčíky pro běžce B.  Shellma s Pakonem mi nechali mapu mezi kameny před hospodou. Je oboustranná. Z jedné strany kontroly A a dokreslené B, které neběží A. Z druhé strany jen bonusová kontrola "B" pro A. Potíž byla v tom, že fixou zakreslená bonusová kontrola "B" se velmi slušně propila na druhou stranu, kde opticky vytvořila velmi pěknou kontrolu, kterou jsem nemohl nesebrat aniž bych ji našel. To nemohu říct. Tím jsem si zpestřil  postup 39 - bonus, rozštěkal lužňanské hlídače a překvapil kolektiv nosnic v záhumenku u hřiště, neb kolečko propité kontroly se trefilo přímo do zástavby. Pak už to šlo jak na drátkách. Jen světla ubývalo, neb kvůli mé účasti na Jizerské 50 jsem vyrazil na sběr až před druhou odpoledne. Že mě nemůžete najít ve výsledkové listině?  No bodejť. Účastnil jsem se totiž jako zanícený divák. K tomu ještě jako televizní. Takže po sběru celého A je už téměř tma. Pakůň mi po mobilu dává instrukce, kde najít ty zbylé dvě pro z kategorie B (35 a 32) abych si je prej našel v autoatlase a zároveň se ujišťujeme, že ručně psaná kontrola B není pro běžce B, ale bonusová kontrola B, která i zrcadlově propsaná vypadá jako B. Tak zupr, do Lužné už znova nejedu. Nejpodrobnější autoatlas mám 1:200 000, kterej se ale jako velkej pomocník netváří. No nic zkusím dojet autem na 35 z jihu po té "velké žluté" silnici. Dle mapy jednoduché. Až tam budou takový baráčky a případně nápis Oberforsthaus zahnu doleva. Jediná odbočka vlevo ale vede přímo do nějakého dvora. Nejsem ořezávatko a vjíždím, hlavní silnice z r.1883 se asi stala méně významnou. Uvnitř udělám kontrolní kolečko, abych zjistil kde je pokračování. Palcovka mi jasně naznačuje, že spravný ze dvou výjezdů je ten vlevo. Vjíždím do lesa, cesta trochu horší, ale ok. Za chvíli je to ještě trošku horší, pak už to není ok. Kdyby nebylo zmrzlo, tak to asi nedám. Mňo po asi 5km tankodromu se dostávám na karlovarskou státovku a touha po dalším automobilovém OB poněkud ovadla. Tímto se drze přiznávám, že jsem účelově vynechal kontroly kategorie B: 35 a 32. Ostatně viděli jste mě, že bych někdy běžel B ? Shellmo s Pakoněm díky !  Hynek, SZRSAVSD

Neděle, 13 Leden 2013

jakub: Jak z bonusové kontroly

Taky bych chtěl poděkovat za pěkný závod.

Zejména jsem si užil postup přes pole ke kostelíku sv.Gotharda (36), kde jsem včas nezjistil, že pole ještě nestačilo řádně zamrznout a taky pak běh po kolejích na 38 (na této trati ale teď fakt nic nejezdí!), kde bylo nutné šlapat na každý druhý pražec a postup se tím výrazně zrychlil.

Z bonusové kontroly jsem běžel přes kopeček do Lužné a pak vpravo podle rybníka a posléze Křížového potoka až do cíle. Cesta to byla moc pěkná, rozhodně lepší a rychlejší než po hlavní mezi auty. Jen ty síly mi již nestačily na rychlý běh.

Neděle, 13 Leden 2013

Pakun: sber kontrol

Nebude mit nekdo cestu do okoli Luzne a nechce si sebrat kontrolu 32 a 35? Dneska se je nepovedlo stahnout a my se tam asi nedostaneme...

Neděle, 13 Leden 2013

Jéňa: Hezký závod

Děkuji za zajímavý závod.  Na rozdíl od loňska jsme se s Evou neztratili, třebaže jsme mou vinou zbytečně dohledávali bonusovou kontrolu.

Několik postřehů:

Cestou z bonusové kontroly na první jsem docela litoval , že se závod nekonal roku 1883, kdy byla mapa vydána. Tehdy mohl člověka přejet maximálně kočár nebo žebřiňák. Teď jsme museli běžet po frekventované silnici mezi rychlými automobily či kamiony.

Mezi třetí a čtvtou kontrolou jsme se dostali do leče. Jenže kdo má viset, toho myslivci nezastřelí. Nucená obíhačka zprava naštěstí žádnou ztrátu nepředstavovala.

Malíř Václav Rabas nebyl roku 1883 ještě na světě. Do jeho narození chyběly ještě zhruba dva roky! Bohužel tehdy neexistoval ani orientační běh, i když použitelné mapy, jak se v sobotu 12.1.2013 ukázalo, už tehdy existovaly.

Neděle, 13 Leden 2013

Jakub Řada: od roku 1883 neproběhlo mnoho změn

Díky za pěkně provedené závody. Do závodů jsem nastupoval ze strachem, že se někde pořádně ztratím. Naštěsí se tak nestalo. Vybral jsem si to minulý týden.

Ráno mi byla sice zima, ale po celý den bylo přímo nádherné počasí k proběhnutí s mapou. Po té co jsem mapu obdržel na startu jsem ptal sám sebe ,,No nazdar, tohle se dá podle takovéhle omalovánky oběhnout?" Přesto jsem se odhodlal odběhnout z bezpečí startu překonat mapu plnou nástrah a nepředpokládatelných údálostí.
1. i 2. kontrola byla lehce nalezena. Inovace s označením kontroly se velmi povedla.
3. kotrolu vůbec nechápu jak jsme ji mohli nalézt. 
Při velmi prudkém stoupání ke 4. kontrole jsem si říkal, jestli něco neříkal pořadatatel o tom, že to bude bez kopců. Naštěstí kopec brzo polevil a já stál na něm. (zpětně: kopců bylo opravdu málo)
Kolem 6. kotroly jsem byl rád, že mrzlo, protože být počasí, jako ve čtvrtek čvachtal bych se tam na polích po kolena snad ještě teď.
Jakmile jsem si zorientoval z poslední kontroly cestu na bonus, polilo mě horko. viděl jsem, že kontrola je v pěkné dáli na protějším kopci. Proč jen nemám delší ruce. Pod bonusovým kopcem mi začali pěkně docházet síly. Začal jsem se pořádně ládovat hroznovým cukrem abych nahoru vylezl. Také jsem si říkal: ,,Proč se jako blbec ženu nahoru do kopce pro progresku, když stejně půjdu dolů a ke všemu to tam stejně budu bůví jak dlouho hledat." Když jsem se ocitl nahoře a uviděl jsem vedle sebe další 2 běžce přibáhajicích z různých směrů ke kontrole která kupodivu byla hned vedle. Po cestě do cíle mě začali pěkně bolet a těžknout nohy.

Byl to pěkný závod o 27,3 km. Děkuji pořadatelům za pěknou výzvu a těším se na další ročník.
PS: pokořolil jsem si vzdálenostní rekord (dosavadní byl 25,5 z 1. ročníku Ztrať se)

Neděle, 13 Leden 2013

 

Počet zobrazených << Začátek < Předchozí 41 42 43 44 45 46 Další > Konec >>Strana 43 z 46
Powered by Phoca Guestbook